Edgar Morin:

" Kleist tenia molta raó : " El saber no ens torna ni millors ni més feliços".Però l'educació pot ajudar a ser millor i, si no feliços, ensenyar-nos a assumir la part prosaica i viure la part poètica de les nostres vides ".

lunes, 24 de octubre de 2011

Setmana del 17 al 23 d’Octubre

Bon dia a tots/es !

Vaig a explicar-vos el que van fer aquesta setmana a l’assignatura.

El primer dia...:

Al principi de la classe vam estar parlant durant una estona sobre la qualificació de la primera entrada del bloc.

Després vam procedir amb l’explicació del tema. Us conto : Vam parlar sobre els *reptes de l’educació.

El primer repte que trobem és de la professionalització del mestre.Actualment el mestre ha perdut professionalització.Ara ha de prendre consciència de la nova tecnologia i de la formació.

Els principals problemes dels mestres són que mostren símbols de resistència,són mestres funcionistes,estan especialitzats en una matèria,el mestre model autista,model nostàlgic i el mestre model basat en la queixa permanent.

 -Com deia Ibermon “Els mestres han de recuperar el control”.

El segon és l’aprenentatge al llarg de la vida.El concepte d’educació més enllà de l’escola.
El que es tracta és de formar molt més a la persona i aconseguir que sigui autònoma.


Com deia Delors  la función esencial de la educación en el desarrollo continuo de la

persona y las sociedades, no como un remedio milagroso —el «Abrete

Sésamo» de un mundo que ha llegado a la realización de todos estos

ideales— sino como una vía, ciertamente entre otras pero más que

otras, al servicio de un desarrollo humano más armonioso, más

genuino, para hacer retroceder la pobreza, la exclusión, las

incomprensiones, las opresiones, las guerras, etc.”



El tercer repte és l’aprenentatge per competències.Per metodologia.

Aquest repte té molta relació amb la professionalització del docent.Es basa en la formació de les TICs on el mestre també ha d’aprendre a utilitzar-les.


Altres reptes es relacionen amb l’interculturalitat ja que es necessita la intervenció de la diversitat.A més de l’educació ambiental.

Amb els reptes el que es vol aconseguir és una millora de la qualitat .

Aquest dia varem veure un vídeo que a final posaré.Em va agradar bastant ja que explica ( de davant cap enrere ) com una nina des de ben petita on la mestra va ensenyar-li el sistema, això va marcar la seva vida i es reflexa les diferents etapes de la seva vida i com la nena s’ha convertit en astronauta finalment.Això ens mostra com realment influeix l’educació dels mestres en la vida d’un nen.




El segon dia…

Vam continuar amb els reptes de l’educació. Parlarem sobre el criteri de la qualitat( enfocat des de la llei). Les 5 lleis sobre l’educació són :

a)Llei Moyano(1857) : Aquesta va ser la primera llei general d’educació.Era obligatòria l’escolarització dels 6 als 9 anys.

b)LGE(1970) : Va ser molt important ja que va derrocar el sistema educatiu medieval.Aquesta llei creada després de la dictadura franquista va dur l’escolarització obligatòria fins als 14 anys.Hi havia un 75% d’analfabetisme ja que l’educació es basava en escriure i llegir d’un mode molt bàsic.Era de manera instrumental. Després dels 14 anys tenien opció de fer BUP i COU o FP.

c)LOGSE(1990) : S’aconsegueix el 100% d’escolarització ,però ara el que es vol és una millora de la qualitat del sistema educatiu.L’educació obligatòria s’allarga fins als 16 anys.A més, es fonamenta l’escolarització proobligatòria,una secundaria amb altres objectius(tractament diferent del contingut).Es comença a parlar sobre l’ed.especial.

d)LOCE(2002) : La qualitat es entesa com un producte( es torna enrere ).

e)LOE(2006) : Es planteja la ll.estrangera,la integració de la tecnologia educativa,la integració de l’immigració,es comença a entendre que tots necessitem atenció a la diversitat.


El gran problema és el rol del mestre que té importància en la qualitat i el mestre el que fa és basar-se en el llibre de text quan el que ha de ser és un complement.



Per concloure d'aquests dies comentaré que vaig poder observar els canvis en vers de les lleis educatives que s'han produït cap a millor ,però encara s'ha de fer aquesta millora de la qualitat que volien aconseguir perquè pensant-ho bé no sé si avancem o tornem cap enrere... ja que el sistema educatiu no és tan diferent d'abans i ja han passat uns quants anys com per no haver-ho aconseguit.Així que el que ara necessitem no és simplement dir-ho sinó complir amb el que s'ha dit. Hem de posar-ho en practica per a que una vegada de totes aconseguim el que volem, la millora d'un cop per totes de la qualitat del sistema educatiu. LLUITEM TOTS/ES ElS FUTURS MESTRES PER ARRIBAR AL QUE VOLEM! ÀNIM!

Fins altra dia.
Adéu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario